جبل‌عاملي ايران گفت: كار ساخت ماهواره نويد اين دانشگاه به پايان رسيده و آماده پرتاب است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، محمد سعيد جبل‌عاملي رئيس دانشگاه علم و صنعت ايران با اشاره به پروژه طراحي و ساخت ماهواره نويد در اين دانشگاه گفت: ما تنها وظيفه طراحي و ساخت اين ماهواره را بر عهده داشتيم كه هم اكنون نمونه فضايي اين ماهواره نيز ساخته شده است.

وي ادامه داد: وظيفه پرتاب اين ماهواره بر عهده دانشگاه نيست و ما اين ماهواره را براي پرتاب آماده كرده‌ايم و به سازمان فضايي سپرده‌ايم.

جبل عاملي خاطرنشان كرد: ماهواره نويد با قرار گرفتن در مدار، پيام مهدي (عج) را ارسال خواهد كرد.

حسين بلندي، مدير مركز تحقيقات ماهواره دانشگاه علم و صنعت ايران گفت: ما از سال 86 فعاليت خود را براي طراحي و ساخت ماهواره در اين دانشگاه آغاز كرديم و در آن زمان هيچ كشوري حاضر به همكاري براي طراحي و ساخت ماهواره به صورت مشترك نشد، از اين رو تصميم به طراحي و ساخت ماهواره در داخل دانشگاه با دانش بومي گرفتيم.

وي افزود: نمونه مهندسي ماهواره نويد سال 88 رونمايي شد و ما هم اكنون موفق به ساخت مدل فضايي اين ماهواره با دانش بومي شديم. 
 ماهواره نويد وزني معادل 50 كيلوگرم دارد و در مدار بيضي زمين در فاصله 250 تا 357 كيلومتري زمين قرار مي‌گيرد.

طول عمر تجهيزاتي اين ماهواره يك و نيم سال و طول عمر مداري آن 2 ماه است و سلول‌هاي خورشيدي اين ماهواره نيز همگي در داخل كشور طراحي و ساخته شده است و قدرت تثبيت دوربين آن 400 متر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس